ADCN-Nominaties 2012
Nominatielijst 2012
ADCN Jaarprijzen voor Reclame en Vormgeving

Hieronder staat het aantal nominaties per inzender.
Per opdrachtgever kunnen er meerdere nominaties toegekend zijn.

Tijdens de Uitreiking van de ADCN Jaarprijzen voor Reclame en Vormgeving - donderdag 26 april a.s. - worden de uiteindelijke prijzen binnen de categorieën bekend gemaakt.
 
TBWANEBOKO 25 nominaties
Albert Heijn, GAMMA, IDFA, KPN Consumentenmarkt, Pearle Opticiens, Unilever Nederland – Unox
 
N=5 22 nominaties
HEINZ, LOI, Mercedes-Benz Nederland Bedrijfswagens, Monuta, Sunweb, Telfort, Top Gear Magazine
 
DAWN 11 nominaties
Artis, Triodos Bank, Vewin - PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland – Waternet
 
INDIE 11 nominaties
Aruba, Domino’s Pizza
 
LEMZ 11 nominaties
IKEA, KLM Royal Dutch Airlines, Stichting Consument en Veiligheid, Stichting Consument en Veiligheid en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit
 
Doom&Dickson 10 nominaties
HEMA, Staatsloterij, OHRA, Vrumona
 
ETCETERA 10 nominaties
Bolletje, Ditzo, Omega Pharma, Stichting CPNB, T-Mobile
 
Part of a Bigger Plan 8 nominaties
Louis Vuitton Malletier, MR PORTER, NOWNESS
 
ACHTUNG! 7 nominaties
PON, Vodafone Nederland
 
DDB° 7 nominaties
Aviko, Centraal Beheer Achmea, Concorp - Autodrop, Pon's Automobielhandel - Volkswagen Polo
 
Selmore 7 nominaties
ABN AMRO, Bavaria, de Bijenkorf, Fair Trade Original
 
Wieden+Kennedy Amsterdam 6 nominaties
Heineken
 
Y&R Amsterdam 6 nominaties
Interbest, LG Electronics Benelux
 
FHV BBDO 5 nominaties
DHL Express, Eneco, Hi
 
Publicis 5 nominaties
Bloemen.nl, Edet, Stichting ALS Nederland
 
PostPanic 4 nominaties
MINI/BMW, OFFF Festival
 
Tribal DDB Amsterdam 4 nominaties
Philips
 
THEY 3 nominaties
Bos Theater, Zarb Champagne
 
Tribal DDB Amsterdam & DDB° 3 nominaties
KLM Koninklijke Luchtvaart Maatschappij
 
Bas van de Poel en Daan van Dam 2 nominaties
Zelfpromotie Bas van de Poel en Daan van Dam
 
BeyenMeyer 2 nominaties
Glazenwasserij Logchies junior
 
CAKE Film & Photography 2 nominaties
Nike - Precinct 5 - Patta
 
Day Creative Business Partners 2 nominaties
PostNL
 
Design Bridge 2 nominaties
Hoogesteger, Organic Beverages
 
Fabrique 2 nominaties
Poppodium Effenaar, SNS Reaal
 
Ogilvy Amsterdam 2 nominaties
Orange Babies
 
PH Ontwerp 2 nominaties
Hortus Botanicus Amsterdam
 
Pool Worldwide 2 nominaties
Sound Circus
 
PROUDdesign 2 nominaties
de Tea Bar, HEMA
 
YoungWorks 2 nominaties
Albert Heijn/AHOLD
 
 
De volgende inzenders hebben 1 nominatie:
328 Stories, TEDx
Bonkers, Bavaria
BSUR Agency, MINI Worldwide
Caviar, Young Director Award by CFP-E/Shots
COMRAD, Vindeenlief.be
Conceptboosting, JMR
De Designpolitie, Stichting What Design Can Do
Euro RSCG Amsterdam, Peugeot Nederland
FC Walvisch, SIRE
GUMMO, PostNL
Habbekrats, Habbekrats - BlackBerry - Vodafone
IceMobile/OMD, Vodafone – RTL - Talpa
Launched, Louwman & Parqui
Lesley Moore, Centraal Museum
Marcel van der Vlugt, Hollands Diep
Massive Music, Albert Heijn
MediaMonks, Heineken International
MOST Original Soundtracks | MOST Audio Post, Coca-Cola LATAM
Mr. Boonstra, Magnetron Records/Universal
Nederlandse Film en Televisie Academie, Nederlandse Film en Televisie Academie
OD, Jumbo Supermarkten
pinkrabbit, Vrumona - Sisi
Selmore Lynx, de Bijenkorf
The Oddshop, Goliath
Woedend!, Nederlands Film Festival
 
 
Genomineerd in de categorie Jong Talent:
Stefan Apswoude & Jaap Grolleman
Tim ten Dam & Jan Bosch
Celis Jansen & Matthijs Groos
Elwin Kennis & Marco Stevens
Ander nieuws
Voor 47e keer ADCN Lampen uitgereikt in afgeladen Paradiso Amsterdam, 01 april 2014 Gisteren vond in een afgeladen Paradiso de 47ste uitreiking van de ADCN Jaarprijzen voor Reclame en Vormgeving plaats. Grote winnaars van de avond zijn DDB & Tribal Amsterdam met de meeste Lampen (2x brons, 4x zilver en 1x goud) en LEMZ die met de Sweetie case maar liefst drie Gouden Lampen én de prijs aller prijzen in de wacht wist te slepen: de Grand Prix. Ook TBWANEBOKO, Selmore en FHV BBDO scoorden goed met respectievelijk zes, vijf en vijf Lampen.
Lees verder
Expositie Chaometric in Club ADCN Op 25 februari is tijdens de nominatieborrel een nieuwe expositie in de Club geopend, waarin we een overzicht tonen van het werk van Chaometric (Peter Leeuwerink). Chaometric staat bekend om zijn zeer uiteenlopend werk, maar met een altijd herkenbare stijl. In zijn werk wordt hij met name gedreven door intuïtie, waarbij hij continu experimenteert met manieren van communiceren in verschillende media.
Lees verder
Raphael Kamp en Sjoerd Rijsdijk winnen creatie pitch Knorr - Ster Extra Donderdag 13 februari was de apotheose van een vier weken durende ADCN workshop. Door een samenwerking van strategen met creatieven werd gewerkt aan een geïntegreerde campagne voor Knorr in het kader van Ster Extra. In Club ADCN werd een top 5 geselecteerd, en gepresenteerd door hun makers. De deelnemende JongeHonden werkten op de creative brief van strateeg Karlijn Marchildon, die twee weken eerder de strategie pitch won.
Lees verder